Toteutuuko sopimuksen mukainen laatutaso? Haluatko kehittää omia toimintatapoja? Mitä auditointi on?
Auditointi on määrämuotoinen ja riippumaton arviointi laatujärjestelmän toimivuudesta. Auditoinnin avulla selvitetään laatujärjestelmän kehittämiskohteita. Auditoinnin kautta on mahdollista saada tietoa oman organisaation laatujärjestelmän toiminnasta ulkopuolisin silmin. Samalla kartoitetaan mahdollisia toiminnan kehityskohteita. Organisaation järjestelmiä lähestytään muun muassa haastatteluin, asiakirjatarkastuksin sekä kenttäkäyntien avulla. Arvioinnista kirjoitetaan aina kirjallinen raportti, täyttääkö järjestelmä sille asetetut vaatimukset eli toimiiko organisaatio omien toimintaohjeiden mukaisesti. Raportissa käsitellään myös auditoitavan organisaation vahvuudet. Auditoinnin avulla voidaan myös täydentää järjestelmää esim. ympäristö- tai työturvallisuuden osalta.
Laatujärjestelmä pohjautuu yleensä standardiin, jonka hyväksytystä arvioinnista annetaan sertifikaatti. Sertifiointi vaatii aina ulkopuolisen arvioinnin organisaation toimintatavoista ja asiakirjoista. Auditoinnilla osoitetaan asiakkaille, että laatua osataan ja halutaan tehdä.
Auditointi on uteliaan ihmisen tapa oppia lisää oman organisaationsa toiminnasta ja sen kehitysmahdollisuuksista.
Auditointipalvelujen vastuuhenkilönä toimii toimitusjohtaja Veli-Matti Hokkanen. Ottakaa rohkeasti yhteyttä, veli-matti.hokkanen@brado.fi, jos auditointipalvelujen teemat tai palvelut herättävät kysymyksiä. Teemme mielellämme tarpeisiinne räätälöityjä ratkaisuesityksiä.